środa, 10 kwietnia 2013

Pesto zielone z kiełkami

Pesto powraca we wiosennej odsłonie. Wyhodowałam ostatnio trochę kiełków, trochę więcej niż zamierzałam i zastanawiałam się co z nimi zrobić. Rozejrzałam się po kuchni i gdy zauważyłam natkę pietruszki, już wiedziałam!

zielone pesto z kiełkami z soczewicy

1 szklanka kiełków z soczewicy
1 natka pietruszki
3/4 szklanki orzechów włoskich
1 duży ząbek czosnku
olej lniany "tyle ile zabierze"

Do miski blendera wrzucam kiełki, posiekaną pietruszkę oraz przeciśnięty przez praskę czosnek, blenderuję podlewając olejem lnianym. Dorzucam po trochę orzechów i dalej blenderuję, dolewając oleju, jeśli jest za gęste. Ja lubię właśnie gęste pesto, którego używam głownie do kanapek. Dodaję tyle oleju ile jest konieczne, by zblenderować wszystko na dość gładką masę, ewentualnie z kawałkami orzechów.




Zielono na talerzu i wiosennie, bardzo dobrze! Zwłaszcza gdy za  oknem szaro-buro i listopad w kwietniu.

Kiełki pychotki. Jako ciekawostkę dodam, że wyhodowane ze zwykłej soczewicy kupionej do zjedzenia, a nie z nasion na kiełki. Dużo taniej wychodzi ;-)



Kiełki wyhodowane metodą "słoikową", którą od lat stosuję z dużym powodzeniem. Nawet mam gdzieś w piwnicy kiełkownicę, dostaną onegdaj w prezencie, ale tyle z tym zachodu, że sobie odpuściłam. W słoiku łatwiej i równie dobrze :-)


Przywołujemy wiosnę!!!

3 komentarze: