niedziela, 21 kwietnia 2013

Ciastka owsiano-żytnie z migdałami i cynamonem

Ostatnia dyskusja na Facebooku kazała mi się zastanowić co jest zdrowe, a co nie. Czy słodycze w ogóle mogą być "zdrowe"? Moim zdaniem na pewno słodycze mogą być "zdrowsze". Jeśli mam ochotę na coś słodkiego staram się, by nie było to zupełnie śmieciowe jedzenie.

Dlaczego ten wywód? Bo czuję, że muszę się wytłumaczyć, dlaczego znowu na blogu słodycze. Przecież miało być zdrowo. Ale cały tydzień byłam bardzo zapracowana, na śniadanie owsianka z różnymi dodatkami, do pracy kanapka z zieleniną, obiady prawie cały tydzień poza domem (mam to szczęście, że w moim mieście jest kilka przyzwoitych i niedrogich wege-knajp), generalnie w kuchni nie spędziłam zbyt dużo czasu. I jak przyszedł weekend, to na rowerowe wycieczki zamarzyłam sobie taką słodką, w moim mniemaniu także i zdrową, przekąskę.

ciastka owsiano - żytnie z migdałami i cynamonem

10 łyżek płatków owsianych i żytnich (mam w słoiku wymieszane pół-na-pół)
1 i 1/2 szklanki wody
1 szklanka mielonych migdałów
1/2 szklanki mielonego siemienia lnianego
1/2 szklanki mąki kukurydzianej
1 łyżeczka cynamonu
5 łyżek ksylitolu
1 łyżeczka sody

Płatki zalewam wrzącą wodą i gotują trochę, aż "wypiją" wodę (płatki żytnie są dość twarde). Suche składniki mieszam w dużej misce. Dodaję przestudzona masę owsiano - żytnią. Wyrabiam ręką i formuję placuszki.

Piekę około 20 minut w 180 stopniach.



A Wy jak myślicie? Czy słodycze mogą być zdrowe?

2 komentarze: