czwartek, 14 lutego 2013

Koktajl ryżowo-bananowy

Mój żołądek nie lubi słodkiego mleka - toleruje jedynie niewielkie ilości w kawie albo płatkach owsianych (które przygotowuję na wodzie i dodaję troszkę mleka). Uwielbiam maślanki, kefiry, jogurty. Ale odkąd odkryłam rożne "mleka" wegańskie i zobaczyłam jak łatwo je zrobić, wegańskie "mleko" coraz częściej gości w mojej kuchni.

koktajl ryżowo-bananowy

100 g ryżu brązowego
1,5 szklanki wody
2 banany
1 łyżeczka miodu gryczanego

Gotuję ryż i miksuję z wodą. Dodaję banany i miód i dalej miksuję. Do skutku.
A ten skutek jest przepyszny!

Miód gryczany dodałam głównie dla zaostrzenia smaku - spokojnie można go wymienić na coś innego, wegańskiego.



Gęsty i kremowy. 


Idealny na domowe drugie śniadanie podczas choroby, jako ukojenie dla bolącego gardła :-)


Moje ryżowe koktajle są inspirowane przepisem na mleko ryżowe z książki "Jedz i biegaj" Scotta Jurka.



soki, musy, szejki - zimową porą

2 komentarze: