czwartek, 28 lutego 2013

Deser owsiano-owocowy

Sedery bez wyrzutów sumienia to jest to co lubię najbardziej. Nie bardzo słodkie, bo słodycz zabija całe bogactwo smaków. Po obiedzie dziś zjadłam pół słodkiego wafelka prosto ze sklepu, co zdarza mi się ostatnio niezmiernie rzadko. Efekt? W pierwszej chwili znany doskonale, zatem przyjemny słodko-kakaowy smak, ale potem uczucie nieprzyjemna słodycz w ustach. Taka słodycz, która jest tylko słodyczą i nie ma tam miejsca na inne smaki. Od czasu do czasu tak można - ale przecież jest tyle przyjemnych smaków, po co się zasładzać?

Ten deser to była spontaniczna decyzja - późny powrót do domu i ochota na coś pysznego, ciepłego, gęstego i kremowego.

deser owsiano-owocowy
1/2 szklanki płatków owsianych
1 szklanka gorącej, przegotowanej wody
1 banan
1 kiwi
1/2 łyżeczki brązowego cukru
2 łyżeczki wiórków kokosowych

Płatki zalewam gorącą woda i zostawiam na 5 minut pod przykryciem. Dodaję banana, kiwi, cukier i wiórki kokosowe i blenderuję na dość gładką masę. Jeśli wyjdzie za gęste, można dodać wody. Ale ja wolę gęste.






I jem jak jeszcze lekko ciepłe jest i gęste. Pychota. Myślę, że na śniadanie też byłoby dobre takie danie.

6 komentarzy:

  1. Ja robie podobne mikstury czasami:-) Twoja wyglada pysznie. A z tymi slodyczami mam podobnie, chociaz nie tylko ze slodyczami - mam na cos wielka ochote, co kiedys jadalam, a teraz sie po tym najczesciej zle czuje - gdy zacznie sie jesc zdrowiej, po jakims czasie organizm inaczej reaguje, prawda? Troche sie rozpisalam:-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja ostatnio coraz częściej - jestem zadziwiona, że to takie proste i smaczne :) owsianka jest dobra na wszystko, zwłaszcza na kojenie rozregulowanego przewodu pokarmowego :-)

      Usuń
  2. piszę się na taki zdrowy i pyszny deser <3

    OdpowiedzUsuń
  3. idealne:) pędze do kuchni przygotować, bo akurat czas na śnaidanko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi byc pyszną alternatywną rutynowych owsianek ! Mniam : )

    OdpowiedzUsuń