niedziela, 5 maja 2013

Szybki hummus

Pysznie, zdrowo, hummusowo! Hummus czyli pasta z ciecierzycy jest świetny na majowe pikniki - do tego pieczywo i trochę warzyw, dodatkowo jeszcze trochę słońca, kocyk i drzewa. Dziś u mnie hummus prawie tak - zamiast parku jest balkon, ale na szczęście z niego jest widok na drzewa :-)

szybki hummus

puszka ciecierzycy
5 łyżek oliwy
3 łyżki soku z cytryny
2 ząbki czosnku

dodatkowo - zamiast tahiny:
2 łyżki sezamu
1 łyżka oliwy

i jeszcze oliwa do polania!

Najpierw prażę sezam, cały czas mieszając,  na lekko brązowy kolor. Odstawiam do ostygnięcia. Odsączam ciecierzycę (nie bardzo bardzo dokładnie), wrzucam ja do miski blendera. Dodaję sok z cytryny, oliwę oraz sprasowane ząbki czosnku. Blenderuję dość dokładnie. Sezam z łyżką oliwy miksuję w młynku do kawy na oleista masę. Dodaję ją do ciecierzycy i dalej blenderuję.





Siedzę na balkonie w popołudniowym słońcu i spożywam z radością, i patrzę jak mi tu wszystko na balkonie ładnie rośnie!


5 komentarzy:

  1. hummus, bardzo lubię! muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. szybki hummus jest dobry - bo jest dobry i szybki! ;-))

      Usuń
  3. w przepisie pomyliłaś ciecierzycę z soczewicą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha, ha, dzięki za czujność! nie dość, że szybko robiłam, to jeszcze w pośpiechu wpisywałam na bloga. już poprawione :)

      Usuń