piątek, 28 lutego 2014

Mleko migdałowe

Bardzo proste do zrobienia, może nie jest najtańsze - ale w porównaniu z ceną "sklepową" to i tak wychodzi duużo taniej. Na "sklepowe migdałowe" jakoś nigdy się nie zdecydowałam..

O zaletach mlek roślinnych i o szkodliwości mleka krowiego nie będę się rozpisywać, można o tym poczytać w sieci, a ja nie jestem specjalistką. Mogę tylko powtarzać to co zauważyłam u siebie: po odstawieniu nabiału czuję się lepiej i zniknęło wiele dokuczliwych dolegliwości ze strony układu pokarmowego, które towarzyszyły mi od dzieciństwa.

mleko migdałowe

1 szklanka migdałów całych
4 szklanki wody
woda do moczenia migdałów

Migdały płuczę i zalewam wodą, moczę kilka godzin, a najlepiej całą noc. Potem znowu płuczę. Zalewam czterema szklankami przegotowanej wody. Blenderuję aż będzie miazga. Odcedzam przez tetrę. Wlewam do butelki i używam do owsianki :)



Litr mleka wystarczy na kilka śniadań, a resztki migdałów będą bazą do bezcukrowych ciasteczek :)

1 komentarz:

  1. Nominowałam Twojego bloga do Liebster Blog Awards. Szczegóły na moim blogu:
    http://pysznewege.com/2014/02/28/nominacje-do-liebster-blog-award/ . Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń