sobota, 26 stycznia 2013

Pesto pietruszkowe do makaronu razowego

Od dłuższego czasu już praktycznie nie jem makaronu z białej mąki. Na moim stole goszczą niemal wyłącznie różne makarony z pełnego ziarna, ewentualnie różne kolorowane warzywami wynalazki o ciekawych kształtach. Makaron z dodatkami to było moje ulubione danie na studiach - tanie, szybkie i łatwe. Wtedy jednak makaron musiał być koniecznie z dużą ilością podduszonych warzyw. Nie przekonywał mnie makaron np. z oliwa i czosnkiem, ulubione włoskie danie współlokatorki. Przecież to jakby sam makaron jeść, gdzie tu warzywa.. gdzie witaminy..

Pesto pietruszkowe było moim pierwszym polskim pesto. Na dodatek w pełni eko - bo składniki od mamy z ogródka, a oliwa prosto z Włoch z certyfikatem rolnictwa ekologicznego. Do makaronu to pesto jest genialne, bo ma wyrazisty smak i piękny, soczysto - zielony kolor.

makaron razowy z pesto pietruszkowym

2 pęczki natki pietruszki
10 orzechów włoskich
1 ząbek czosnku
oliwa z oliwek

makaron razowy świderki


Pietruszkę płuczę, suszę i wstępnie siekam. Wrzucam do pojemnika blendera trochę pietruszki, czosnek przeciśnięty przez praskę, trochę orzechów i oliwy. I blenderuję. Dodaję znów  po trochę. Tu trzeba cierpliwości (mam blender ręczny), ale efekt jest tego wart.
Ugotowany al dente makaron mieszam z tym pesto i posypuję na talerzach tartym parmezanem. 

Z podanych składników wychodzą dwie spore porcje - bo lubię grubo pesto :-)

Jeszcze dwa słowa o makaronie - pierwszy raz kupiłam makaron graham firmy As Babuni - skusiła mnie cena. Dopiero w domu czytam skład - mąka razowa 100%. Fajnie, ale jaka? Obejrzałam dokładnie całe opakowanie, zajrzałam na stronę producenta - nigdzie nie jest napisane, z jakiego zboża ten makaron. Taka ciekawostka.



Do zdjęcia udało mi się uratować tylko końcóweczkę - nie zmieściliśmy...


Zielony makaron o tej porze roku to jest to! - samo zdrowie :-)

2 komentarze:

  1. Ja ostatnio zrobiłam pesto z rukoli i pistacji, całkiem smaczne, jak się zabiło okropny smak rukoli ;).
    Od dawna kusi mnie zrobienie pesto pietruszkowego, od wielu osób słyszałam, że jest przepyszne :)

    A tak poza tym to zapraszam Cię serdecznie na wegańską akcję Ciasto w Miasto
    https://www.facebook.com/events/203643436441406/
    i serdecznie proszę o udostępnienie info :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pesto pietruszkowe jest przepyszne, no i jest też bombą witaminową. pesto z rukoli też pycha, choć zupełnie inne, z posmakiem goryczki. dla mnie ekstra.

      no i kolor! te zielone pasty rozjaśnią każdy szarobury dzień ;-)

      Usuń